ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 20号

国境を越えた教育接続における反転授業方式の応用の可能性

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/573
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/573
8ffa0949-e4fd-49b4-b3e5-2bf04a46d77c
名前 / ファイル ライセンス アクション
05陳 20-5 (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-12
タイトル
タイトル 国境を越えた教育接続における反転授業方式の応用の可能性
言語 ja
タイトル
タイトル Possibility of Application of the Flipped-classroom Method to Cross-border Educational Connection
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グローバル化
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国境を越えた教育接続
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 反転授業
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Globalization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cross-border educational connection
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Flipped-classroom
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 陳, 那森

× 陳, 那森

ja 陳, 那森
関西国際大学

Search repository
山下, 泰生

× 山下, 泰生

ja 山下, 泰生
関西国際大学

Search repository
窪田, 八洲洋

× 窪田, 八洲洋

ja 窪田, 八洲洋

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Along with the progress of globalization, the provision of higher education beyond national borders has spread, which has various problems in terms of educational connection and quality.
Meanwhile, in many countries including Japan, expectations for flipped-classroom are attracting attention in recent years as one of the efforts to encourage university students to learn autonomously.In this paper, in order to contribute to the globalization of university education, the results of the questionnaire survey conducted to grasp how the university students in China, from which a lot of students are sent to overseas as international students, think of the educational form of flipped-classroom was reported mainly.The analysis results showed the actual state about how to understand flipped-classroom from learner side, and some potential possibilities of application of the flipped-classroom method to cross-border educational connection.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 グローバル化の進展に伴い、国境を越えた高等教育の提供が広がりを見せているが、教育接続や質保証の面ではさまざまな課題を抱えている。一方で日本を含む多くの国では、大学生の主体的な学びを促す取り組みのーつとして、近年「反転授業」に期待が集まっている。本稿では、大学教育のグローバル化への対応に資すべく、多くの留学生を送り出している中国の大学生が反転授業という教育形態を如何に捉えているのかについて把握するために実施したアンケート調査の結果を中心に報告する。分析結果から、学習者側の反転授業方式に対する捉え方の実態、および国境を越えた教育接続における反転授業方式の潜在的な応用の可能性の一端がうかがえた。
bibliographic_information 研究紀要

号 20, p. 65-73, 発行日 2019-03-10
出版者
出版者 関西国際大学
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13455311
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
item_10002_description_12
内容記述タイプ Other
内容記述 40021849218
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:30:16.425845
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3