WEKO3
アイテム
New Education Normalでの地域連携型未来創生モデルの開発・実践・研究 -SDGsの概念とディスラプティブなイノベーション力で展開する 地域連携型未来創生モデルのケーススタディ-
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1139
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/11395a6b14df-e7e4-4757-867a-574f70f30a8d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | New Education Normalでの地域連携型未来創生モデルの開発・実践・研究 -SDGsの概念とディスラプティブなイノベーション力で展開する 地域連携型未来創生モデルのケーススタディ- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Designing an Innovative and Agile PBL-Enhanced Social Entrepreneurship Program for University Students Collaborating with Local Stakeholders from the Glocal Perspective in the New Education Normal Paradigm | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
山本, 敏幸
× 山本, 敏幸× 章, 志華× 中嶌, 康二 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、本学での大学・地域連携を通して未来人財を育成することを教育目標とするサービスラーニングに焦点を当てて、ニューノーマル下でAuthenticな学びとマインドセット(Academic Integrity)を担保する高等教育パラダイム構築の提言とニューエデュケーションノーマル下でアクティブラーニング・アジャイルなチームで展開するPBL型のアントレプレナーの領域での未来型の学びとパイロットケース(サービスラーニング)のショーケースとしての授業運営の報告、その授業でのアセスメントの提案をおこなう。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper focuses on the course series “Service Learning”, which aims to cultivate future human resources through university-regional collaboration. It is proposed that paradigm construction guarantees authentic learning in higher education in the post Pandemic era. A pilot case study is also reported in the realm of Service Learning in PBL-model entrepreneurship, making use of active learning in agile entrepreneurial teams. Further, authentic assessment strategies in such courses are also proposed. | |||||
書誌情報 |
教育総合研究叢書 en : Research Institute for Education, Kansai University of International Studies 号 16, p. 169-186, 発行日 2023-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学教育総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18829937 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12321947 |