@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00001139, author = {山本, 敏幸 and 章, 志華 and 中嶌, 康二}, issue = {16}, journal = {教育総合研究叢書, Research Institute for Education, Kansai University of International Studies}, month = {Mar}, note = {本稿では、本学での大学・地域連携を通して未来人財を育成することを教育目標とするサービスラーニングに焦点を当てて、ニューノーマル下でAuthenticな学びとマインドセット(Academic Integrity)を担保する高等教育パラダイム構築の提言とニューエデュケーションノーマル下でアクティブラーニング・アジャイルなチームで展開するPBL型のアントレプレナーの領域での未来型の学びとパイロットケース(サービスラーニング)のショーケースとしての授業運営の報告、その授業でのアセスメントの提案をおこなう。, This paper focuses on the course series “Service Learning”, which aims to cultivate future human resources through university-regional collaboration. It is proposed that paradigm construction guarantees authentic learning in higher education in the post Pandemic era. A pilot case study is also reported in the realm of Service Learning in PBL-model entrepreneurship, making use of active learning in agile entrepreneurial teams. Further, authentic assessment strategies in such courses are also proposed.}, pages = {169--186}, title = {New Education Normalでの地域連携型未来創生モデルの開発・実践・研究 -SDGsの概念とディスラプティブなイノベーション力で展開する 地域連携型未来創生モデルのケーススタディ-}, year = {2023} }