ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 22号

情報モラル教育の実効性を高めるための教授方略についての考察

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/913
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/913
4db0e5e5-4e7a-4e34-9d52-cfaaca03e4a7
名前 / ファイル ライセンス アクション
22-9.pdf 22-9 (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-03
タイトル
タイトル 情報モラル教育の実効性を高めるための教授方略についての考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Instructional Strategies for Enhancing the Effectiveness of Information Moral Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 情報モラル教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業設計
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習目標
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習課題分析図
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Information Moral Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Instructional Design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning Goals
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning-Task Analysis Chart
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中嶌, 康二

× 中嶌, 康二

ja 中嶌, 康二
関西国際大学

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the use of Internet-based ICT has become widespread in every aspect of our lives, and because the use of ICT has become commonplace also among children and young people, education on information morality for them has ever been recognized to be needed highly. However, despite the various efforts of each school type, this is not yet a sufficient situation. Therefore, we investigated the lesson design in information moral education and examined strategies to improve it and found that a logically organized instructional design is effective to implement effective information moral education in a limited amount of time. Based on this, we proposed a system to check and improve the learning goal setting and evaluation method of information moral education using the learning task analysis
method.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 インターネットを基盤とするICT技術の利用が生活のあらゆる場面に浸透している近年では,子どもや若者らにおいてもICT活用の場面が日常化していることから,情報モラル教育はかねてより必要であると言われている。しかし,各学校種では,様々な取り組みを行っているものの,これで十分であると言える状況とはなっていない。このため,情報モラル教育で行われている授業設計を調査し,改善するための方略を検討した結果,限られた時間の中で,実効的な情報モラル教育を実施していくためには,論理的に整理された教育設計が有効であることがわかった。このことに基づき,情報モラル教育の学習目標設定と評価方法を,学習課題分析手法を用いてチェックし,改善する仕組みを提案した。
書誌情報 研究紀要

号 22, p. 109-120, 発行日 2021-03-10
出版者
出版者 関西国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13455311
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40022531574
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:18:58.204279
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3