ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 22号

Learning to Be Artistically Creative in Career Development of Traditional Performing Arts Education : A Case Study on Qin Opera

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/886
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/886
f7070ca1-fc45-40ac-b47c-d8f01043d622
名前 / ファイル ライセンス アクション
22-4.pdf 22-4 (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-01
タイトル
タイトル Learning to Be Artistically Creative in Career Development of Traditional Performing Arts Education : A Case Study on Qin Opera
タイトル
タイトル Learning to Be Artistically Creative in Career Development of Traditional Performing Arts Education : A Case Study on Qin Opera
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリア形成教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 芸術的創造性
キーワード
主題Scheme Other
主題 徒弟制
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 芸能教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/Career Development Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/Artistic Creativity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/Apprenticeship
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/School Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/Performing Arts Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 SHIMIZU, Takuya

× SHIMIZU, Takuya

WEKO 1765

SHIMIZU, Takuya

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、文化人類学の視点から、俳優のキャリア形成教育において芸術的創造性がどのように高められているか、という従来の伝統芸能教育研究では十分に注目されてこなかったテーマに注目し、関連分野の研究の発展に貢献しようとするものである。より具体的には、このテーマを検討するうえで好材料を提供してくれる、西北中国で盛んな秦腔と呼ばれる伝統演劇を主な事例として取り上げて、徒弟制や学校教育といった異なる教育形態が、俳優の芸術的創造性の開拓とどのように関連しているかを明らかにする。最後に、清水・西尾(2020)が以前提起した「学校化」の概念も応用して、他の芸能教育の事例との比較やそれぞれの長短の分析を行ったうえで、それを踏まえて今後のこの分野の研究にとっても役立つような仮説を提起できれば、と思っている。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The main purpose of this research is to contribute to the literature related to studies on traditional performing arts education by taking an anthropological approach to shed light on how artistic creativity of performers is enhanced in their career development process: a topic insufficiently explored by previous studies. More specifically, by focusing on the traditional theater of Northwestern China called Qin opera as the main example, which offers abundant data to explore the topic, the research clarifies the relation between educational forms (such as apprenticeship and school education) and the development of artistic creativity. In conclusion, the research formulates a hypothesis that can provide a useful analytical framework for future research in the related field by applying the concept of ‘schoolnization’ that Shimizu and Nishio (2020) proposed before to compare to other cases of performing arts education including merits and demerits of each.
書誌情報 研究紀要

号 22, p. 41-54, 発行日 2021-03-10
出版者
出版者 関西国際大学
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40022531223
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:19:34.585441
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3