ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 12号

自律的市民を育てる教育のカタチ : スイスの教育現場の視察調査報告

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/594
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/594
d5e63413-5f59-406c-a510-3716a816ee6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
⑬川村先生 .pdf K12-13 (625.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-02
タイトル
タイトル 自律的市民を育てる教育のカタチ : スイスの教育現場の視察調査報告
タイトル
タイトル Forms of Education for Creating Autonomous Citizens : A Report on Observations of a Swiss Educational Site
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 川村, 光

× 川村, 光

WEKO 1270

川村, 光

Search repository
紅林, 伸幸

× 紅林, 伸幸

WEKO 1271

紅林, 伸幸

Search repository
越智, 康詞

× 越智, 康詞

WEKO 1272

越智, 康詞

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Despite being a small country, Switzerland continues to maintain the form of an autonomous democratic state. Therefore, the researchers in this study focused on Switzerland in order to examine moral education for the purpose of understanding what will be expected of Japanese pupils assuming the responsibility of Japanese society in the future. In 2018 and 2019, moral education will become a compulsory subject in primary schools and lower secondary schools in Japan. The aim of this report is to introduce a part of the observation research on moral education in a primary school in Switzerland and the lecture of Professor Fritz Oser, a research colleague of Lawrence Kohlberg and an educational scholar in the country and a main advocate of the “Just Community Approach” to moral education.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 スイスは小国であるにもかかわらず,自律した民主主義国家という形態を維持しつづけている。そうしたスイスにおける市民の在り方から,私たちは市民社会としての在り方と,その担い手たる市民の在り方について学ぶことができるのではないだろうか。こうした課題意識に立って,平成30年度と平成31年度に小学校と中学校において道徳が教科化されることを受けて,将来の日本社会を担う日本人に期待される道徳教育の在り方を検討するために,スイスに注目した調査研究を開始した。本報告は,その研究の中で実施した,スイスの小学校の視察調査と,現在のスイスを代表する教育学者であり,Lawrence Kohlbergの共同研究者として,ジャスト・コミュニティ・アプローチの中核的な推進者であるFritz Oser教授によるレクチャーによる結果の一部を報告するものである。
書誌情報 教育総合研究叢書 = Studies on education

号 12, p. 151-166, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 関西国際大学教育総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-9937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40021892085
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:29:33.303481
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3