WEKO3
アイテム
音楽劇づくりの活動における感性的側面について
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/586
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/58677394f34-8483-4b90-a8fb-77c1c595ddba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-07-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 音楽劇づくりの活動における感性的側面について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Aspects with Sensibility in the Activity of the Making of Music Drama | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
島川, 香織
× 島川, 香織 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study is a practice report about the aspects with sensibility in the activity of the making of music drama for students to be a childcare person, kindergarten teacher. As the result, of the viewpoint as the role, audience and actor, the viewpoints as the audience were seen most frequently. The viewpoints more than two were not performed very much. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究の目的は、保育士・幼稚園教諭を目ざす学生を対象とした音楽劇づくりの活動における感性的側面について明らかにすることである。検証の結果、役の視点、観客の視点、俳優の視点の中で、最も頻繁に観客の視点が意識されていることがわかった。また、2つ以上の視点での意識はあまり行われていないことがわかった。 | |||||
書誌情報 |
教育総合研究叢書 = Studies on education 号 12, p. 65-77, 発行日 2019-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学教育総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1882-9937 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12321947 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 40021892017 |