@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00000586, author = {島川, 香織}, issue = {12}, journal = {教育総合研究叢書 = Studies on education}, month = {Mar}, note = {40021892017, This study is a practice report about the aspects with sensibility in the activity of the making of music drama for students to be a childcare person, kindergarten teacher. As the result, of the viewpoint as the role, audience and actor, the viewpoints as the audience were seen most frequently. The viewpoints more than two were not performed very much., 本研究の目的は、保育士・幼稚園教諭を目ざす学生を対象とした音楽劇づくりの活動における感性的側面について明らかにすることである。検証の結果、役の視点、観客の視点、俳優の視点の中で、最も頻繁に観客の視点が意識されていることがわかった。また、2つ以上の視点での意識はあまり行われていないことがわかった。}, pages = {65--77}, title = {音楽劇づくりの活動における感性的側面について}, year = {2019} }