WEKO3
アイテム
第2言語聴解力習得のための統合アプローチ
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/554
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/5540965e4a7-9aae-4822-9f82-9e6d58f61609
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 第2言語聴解力習得のための統合アプローチ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Integrated Approach to Acquiring L2 Listening Comprehension | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第2言語学習者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 聴解力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Second Language Acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Listening Comprehension | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | /English Education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
MARLOWE, J. Paul
× MARLOWE, J. Paul |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | For learners of a second language, listening comprehension is as challenging as it is complex. Generally, there are two approaches to acquiring listening skills in a second language: bottom-up and top-down. This paper provides a short, but comprehensive picture of what is involved in the process of listening comprehension from both a bottom-up and a top-down perspective. Furthermore, this paper provides a model for an integrated approach to acquiring listening comprehension skills that favors a mostly bottom-up approach for lower proficiency learners that gradually moves toward integrating more top-down approaches as learners become more proficient | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 第2言語学習者にとって、リスニングは困難であると同時に複雑である。一般的に、第2言語のリスニングを習得にするに当たり使用される2つのアプローチとしてボトムアップとトップダウンアプローチがある。本論文ではこのボトムアップとトップダウンアプローチの視点からリスニングのプロセスがどのように起こるのかを簡潔に、しかし完全な形で説明して述べる。さらに、本研究ノートでは英語力の低い学習者には最初にボトムアップアプローチ使い、学習者の 能力がある一定のレベルまで達した際にトップダウンアプローチと使うという英語リスニングを習得するためのモデルを提供する。 | |||||
書誌情報 |
研究紀要 号 19, p. 191-199, 発行日 2018-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13455311 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11544811 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 40021513306 |