ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 7号

パフォーマンス課題における相互批評と自己評価を取り入れた弾き歌い指導の試み

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/434
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/434
7b07593e-da61-4cba-9702-54a436112180
名前 / ファイル ライセンス アクション
8.kawashima.pdf 2014-kawashima (883.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-07-16
タイトル
タイトル パフォーマンス課題における相互批評と自己評価を取り入れた弾き歌い指導の試み
タイトル
タイトル An Experiment of Teaching of Singing with Playing Adopted Mutual Comment and Self-Assessment in Performance Tasks
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 島川, 香織

× 島川, 香織

WEKO 1009
CiNii ID 9000250168211

島川, 香織

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は、歌唱パートと合わせた「弾き歌い」の相互批評を通して、「弾き 歌い」演奏者が学習した内容が、「弾き歌い」学習の最終段階において、どのように 自己評価と結びついているのかを検証することである。相互批評と自己評価を取り 入れた「弾き歌い」学習の実践を通して、相互批評の内容を学生が認識したうえで、「弾き歌い」の要素が学生自身によって関連づけられ自己評価がなされた。鍵盤楽 器の演奏能力の低い学生の方が、演奏技能に配慮するあまり、相互批評で良いと指 摘された内容について、安定した自己評価につながりにくい傾向がみられた。
今後の課題として、学生の演奏技能の状況と関連づけながら、どのように相互批 評や自己評価と組み合わせて実施するのか、授業構成に配慮する必要がある。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is the inspection of a connection between the content that player of “singing with playing” learned through mutual comment to“singing” part members and the self-assessment of player of “singing with playing” in final learning process. Through the practice of “singing with playing” adopted mutual comment and self-assessment students appreciated the content of mutual comment and then it became self-assessment that students related the elements of “singing with playing” by themselves. The student of lower ability of performance of keyboard instrument did not tend to evaluate stable self-assessment about the content of a good comment by “singing” part members because of considering for playing skill. Through the result of inspection it was demonstrated the necessity to organize the class by considering how connect the mutual comment and the self-assessment related to the condition of student performance ability.
書誌情報 教育総合研究叢書 = Studies on education

号 7, p. 97-115, 発行日 2014-03-31
出版者
出版者 関西国際大学教育総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-9937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40020089570
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:34:58.165911
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3