ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 15号

入学前教育の成果と課題 -S大学における入学前教育の事例をもとに-

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1094
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1094
b7391bf6-67ad-4202-8ece-a7559c2ed95f
名前 / ファイル ライセンス アクション
K15-16 K15-16 (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-06-20
タイトル
タイトル 入学前教育の成果と課題 -S大学における入学前教育の事例をもとに-
タイトル
タイトル Achievements and Challenges of Pre-entrance Education: Based on the case of Pre-entrance Education at S University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小川, 勤

× 小川, 勤

WEKO 2039

小川, 勤

Search repository
陳, 那森

× 陳, 那森

WEKO 301
CiNii ID 9000002680823

陳, 那森

Search repository
佐藤, 広志

× 佐藤, 広志

WEKO 1080
NRID 1000050253125
e-Rad 50253125

佐藤, 広志

Search repository
中嶌, 康二

× 中嶌, 康二

WEKO 1222

中嶌, 康二

Search repository
山下, 泰生

× 山下, 泰生

WEKO 405
NRID 1000080230431
e-Rad 80230431

山下, 泰生

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2020年度から「国境を越えた「仮想反転授業」による留学前教育に関する実証研究」をスタートさせた。この研究を推進するための知見を得るために、中部地方のS大学における入学前教育関連データ(2018~2020年度)の分析を行った。その結果、いずれの年においても、入学前教育の実施前と実施後でのテスト(プレおよびアフターのテスト)結果は有意差が認められた。これらの結果から、前述の実証研究の推進にあたり、入学前教育がどのような効果があるかを考えるとともに、課題についても併せて考察した。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study clarifies the results of analysis on pre-entrance education-related data (2018-2020) at S University in the Chubu region. As a result, there was a significant difference between the two test results (pre-test and after-test) before and after the pre-entrance education. Based on these results, it becomes clear that pre-entrance education is quite effective in improving national language proficiency. As an issue of pre-entrance education, it is necessary to transform the effects of pre-entrance education into the learning content that invites the start of the coming learning and research from the idea of filling the negative of academic ability. It may be more inevitable for new students to take university education by naturally embedding their efforts to the lacking learning incidentally.
書誌情報 教育総合研究叢書
en : Research Institute for Education, Kansai University of International Studies

号 15, p. 207-214, 発行日 2022-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18829937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:12:31.866759
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3