@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00001094, author = {小川, 勤 and 陳, 那森 and 佐藤, 広志 and 中嶌, 康二 and 山下, 泰生}, issue = {15}, journal = {教育総合研究叢書, Research Institute for Education, Kansai University of International Studies}, month = {Mar}, note = {2020年度から「国境を越えた「仮想反転授業」による留学前教育に関する実証研究」をスタートさせた。この研究を推進するための知見を得るために、中部地方のS大学における入学前教育関連データ(2018~2020年度)の分析を行った。その結果、いずれの年においても、入学前教育の実施前と実施後でのテスト(プレおよびアフターのテスト)結果は有意差が認められた。これらの結果から、前述の実証研究の推進にあたり、入学前教育がどのような効果があるかを考えるとともに、課題についても併せて考察した。, This study clarifies the results of analysis on pre-entrance education-related data (2018-2020) at S University in the Chubu region. As a result, there was a significant difference between the two test results (pre-test and after-test) before and after the pre-entrance education. Based on these results, it becomes clear that pre-entrance education is quite effective in improving national language proficiency. As an issue of pre-entrance education, it is necessary to transform the effects of pre-entrance education into the learning content that invites the start of the coming learning and research from the idea of filling the negative of academic ability. It may be more inevitable for new students to take university education by naturally embedding their efforts to the lacking learning incidentally.}, pages = {207--214}, title = {入学前教育の成果と課題 -S大学における入学前教育の事例をもとに-}, year = {2022} }