ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 15号

日本の大学における入学前教育 -編入留学生の留学前教育への示唆-

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1085
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1085
49f9ba23-b1e1-4506-8d85-d66f945933e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
K15-7 K15-7 (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-06-20
タイトル
タイトル 日本の大学における入学前教育 -編入留学生の留学前教育への示唆-
タイトル
タイトル Pre-entrance Education at Japanese Universities: Suggestions for Transfer Students' Pre-overseas Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 陳, 那森

× 陳, 那森

WEKO 301
CiNii ID 9000002680823

陳, 那森

Search repository
佐藤, 広志

× 佐藤, 広志

WEKO 1080
NRID 1000050253125
e-Rad 50253125

佐藤, 広志

Search repository
中嶌, 康二

× 中嶌, 康二

WEKO 1222

中嶌, 康二

Search repository
小川, 勤

× 小川, 勤

WEKO 2039

小川, 勤

Search repository
山下, 泰生

× 山下, 泰生

WEKO 405
NRID 1000080230431
e-Rad 80230431

山下, 泰生

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2020年度から「国境を越えた「仮想反転授業」による留学前教育に関する実証研究」をスタートさせた。この研究を推進するための知見を得るために、これまでの入学前教育に関する先行研究のレビューに加え、関西国際大学における入学前教育関連データ(2017~2019年度)の分析を行った。その結果、いずれの年においても、入学前教育課題の達成率が高いほど、入学時点での基礎学力診断テストの成績および初年次春学期のGPAが高くなる傾向が見られ、かつ達成率の高群と低群の間に有意差が認められた。これらの結果から、前述の実証研究の推進にあたり、どのような示唆が得られるか考察した。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 From 2020, we have started “Empirical Research on Pre-overseas Education by Cross-border ‘Virtual Flipped Classroom’”. To gain insights to drive this research, we analyzed pre-entrance education-related data (2017-2019) at Kansai University of International Studies, in addition to the reviews of previous studies on pre-entrance education. As a result, in any year, the higher the achievement rate of the tasks for pre-entrance education, the higher the grade of the diagnostic test for basic academic skill at the time of admission, also the GPA of the first spring semester tends to be higher. Moreover, a significant difference was observed between the high and the low groups of achievement rate. Based on the above results, we considered what kind of suggestions could be obtained in promoting the above-mentioned empirical research.
書誌情報 教育総合研究叢書
en : Research Institute for Education, Kansai University of International Studies

号 15, p. 91-102, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 関西国際大学教育総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18829937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:12:50.910233
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3