WEKO3
アイテム
日本の大学における入学前教育 -編入留学生の留学前教育への示唆-
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1085
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/108549f9ba23-b1e1-4506-8d85-d66f945933e7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-06-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の大学における入学前教育 -編入留学生の留学前教育への示唆- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Pre-entrance Education at Japanese Universities: Suggestions for Transfer Students' Pre-overseas Education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
陳, 那森
× 陳, 那森× 佐藤, 広志× 中嶌, 康二× 小川, 勤× 山下, 泰生 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 2020年度から「国境を越えた「仮想反転授業」による留学前教育に関する実証研究」をスタートさせた。この研究を推進するための知見を得るために、これまでの入学前教育に関する先行研究のレビューに加え、関西国際大学における入学前教育関連データ(2017~2019年度)の分析を行った。その結果、いずれの年においても、入学前教育課題の達成率が高いほど、入学時点での基礎学力診断テストの成績および初年次春学期のGPAが高くなる傾向が見られ、かつ達成率の高群と低群の間に有意差が認められた。これらの結果から、前述の実証研究の推進にあたり、どのような示唆が得られるか考察した。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | From 2020, we have started “Empirical Research on Pre-overseas Education by Cross-border ‘Virtual Flipped Classroom’”. To gain insights to drive this research, we analyzed pre-entrance education-related data (2017-2019) at Kansai University of International Studies, in addition to the reviews of previous studies on pre-entrance education. As a result, in any year, the higher the achievement rate of the tasks for pre-entrance education, the higher the grade of the diagnostic test for basic academic skill at the time of admission, also the GPA of the first spring semester tends to be higher. Moreover, a significant difference was observed between the high and the low groups of achievement rate. Based on the above results, we considered what kind of suggestions could be obtained in promoting the above-mentioned empirical research. | |||||
書誌情報 |
教育総合研究叢書 en : Research Institute for Education, Kansai University of International Studies 号 15, p. 91-102, 発行日 2022-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学教育総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18829937 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12321947 |