ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 5号

本学学生の保育実習の評価の現状と課題(1)2008,2009,2010年度生の保育実習Ⅰ(保育所)の実習先からの評価の分析

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/100
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/100
d985f7dd-1ba7-426a-a295-c2a565ca3002
名前 / ファイル ライセンス アクション
4 takigawa (507.0 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-31
タイトル
タイトル 本学学生の保育実習の評価の現状と課題(1)2008,2009,2010年度生の保育実習Ⅰ(保育所)の実習先からの評価の分析
タイトル
タイトル A Study on the Current Situation and Problem about the Evaluation of Educational Training in the Nursery School at Kansai University of International Studies (1):Analyzing of Evaluations by the Nursery School in the Program of "Educational Training I" for the Students at 2008, 2009 and 2010
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 瀧川, 光治

× 瀧川, 光治

WEKO 1377

瀧川, 光治

Search repository
著者名よみ Koji, TAKIGAWA

× Koji, TAKIGAWA

WEKO 1378

Koji, TAKIGAWA

Search repository
著者所属(日)
値 関西国際大学教育学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,本学学生の保育実習1(保育所)の実習評価(実習先からの評価)を基礎データとして,本学学生の特徴と課題を分析した。それによって次の点を明らかにした。1 初めての本格的な実習であっても,実習先から平均的に7割の得点率の評価を受けている。2 全体的には実習先から「まじめで規律を守り,礼儀正しく素直な学生」「幼児とあたたかいかかわりができる学生」と評価されている。3 「指導計画の立案」「実習記録と問題意識の明確さ」「自分自身の評価・反省」については評価が低い。4 実習評価が低い下位群に対しては,実習を通して理解や学びを深めるべき保育の専門性に関わることの底上げとともに,実習での留意点・心構えや目的意識の醸成をより積極的に指導することが必要である。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This research has analyzed the characteristics and problems of the students at Kansai University of International Studies, based on the evaluation data of "educational training 1" by the nursery school. The obtained results are as follows:1. The students have received grades of 70% on average even if the educational training was the first genuine chance for them.2. Overall, the students were evaluated such as, "an honest and polite student who follows the rules conscientiously", "a student who can form warm relationships with small children" by the nursery school.3. The evaluations about "lesson plan creation" "recording experiences and understanding of problem areas", and "personal evaluation and self reflection" were low.4. It is necessary to teach preparedness for the training, sense of purpose to low-rated students, and to raise the standard related to expertise of nursery care through educational training.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
書誌情報 教育総合研究叢書

号 5, p. 51-68, 発行日 2012-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:27:28.804204
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3