ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 3号

自律学習支援のための学習者コミュニティーの構築

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/83
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/83
e0ed2cf2-45e7-48b5-bf7e-3a7463bade43
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006576819.pdf KJ00006576819.pdf (846.7 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-01
タイトル
タイトル 自律学習支援のための学習者コミュニティーの構築
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 佐々木, 緑

× 佐々木, 緑

WEKO 321

佐々木, 緑

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 自律学習の重要性が唱えられ中,多くの大学で学生を自律学習者へと導く試みが行われている。学習法や学習計画の立案と見直しの重要性を解く講座や演習であったり,学生が自主的に利用できる学習施設などの提供である場合が多い。しかしながら,十分な学力および学習習慣が身についておらず,かつ自律学習指導を受けていないような学生が入学してくる大学の現状では,個々のプログラムを散発的に提供するだけでは,真の意味での自律学習者を養成することは難しい。複数のプログラムや取り組みを体系的に組み立てる必要があり,また,学習者が互いに学び合いながら,学習に対する動機付けや学習動機が継続的に強化されるような環境作りも必要である。本稿は,関西国際大学教育学部英語教育学科における自律学習促進の取り組みとその効果について報告し,体系的な自律学習支援のモデルを提供することを目的としている。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Many researches and educators have pointed out the importance of self-directed learning and various programs and facilities to foster or support autonomous learning are provided at Japanese universities recently. Those are usually a series of lecture or practice of developing the skills or strategies to develop the autonomous learning. Many universities provide self-access learning facilities, too. However, just providing such programs or facilities is not enough especially for those students who haven't developed an effective learning habit or who have never experienced self-directed learning. To help those students, we need to plan well and integrate some programs and activities in the structure which can guide students to be autonomous learners. It is also essential to create a community of learners where students study together with the help of teachers and peer or senior students, get motivated and reinforce the motivation through the cooperative learning support from the community members. This paper introduces an example of the department of English Education at Kansai University of International Studies which has set up an model of a community of learners to foster students autonomy.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
書誌情報 教育総合研究叢書

巻 3, p. 97-107, 発行日 2010-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:42:46.190416
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3