ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 12号

教職課程履修者の発音記号に対する認識と定着度

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/588
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/588
abbe56be-2aa6-43a7-9025-267a588ef2f8
名前 / ファイル ライセンス アクション
⑧河内山真理先生.pdf K12-8 (512.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-02
タイトル
タイトル 教職課程履修者の発音記号に対する認識と定着度
タイトル
タイトル Understanding of English Pronunciation Transcription of Students in Teacher-Training Course
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 河内山, 真理

× 河内山, 真理

WEKO 1261

河内山, 真理

Search repository
有本, 純

× 有本, 純

WEKO 1262

有本, 純

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Phonetic Alphabets show how to pronounce a word and learners easily realize the sounds of the word by these phonetic alphabets. This is one of the necessary knowledge for English teachers. This paper examined whether students in teacher training course understand phonetic alphabets. As a result, it is not systematically taught or partly taught before entering university and only 12% students can read phonetic alphabets. Most of them cannot identify English words shown in phonetic alphabets even if they are very familiar words. Students have difficulty to understand the symbols different from English alphabets. They also feel difficulty to realize English prosody. Both are caused by the lack of opportunity to learn them before entering universities.Knowledge of phonetic alphabets and prosody should be added in teacher training course and some plans are shown in this paper.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本調査は,将来英語教員となる教職課程の学生が,発音記号についてどのように認識し,理解しているのかを調べたものである。調査の結果,発音記号について大学入学以前に体系的に学習したことがない学生が多く,そのためアルファベットと異なる記号になると認識度が落ちることがわかった。その記号を含んだ発音表記を提示されてもどのような英単語かがわからない学生が多かった。また,学生にとって,個別の発音よりもプロソディの実現が難しいと認識されていることもわかった。これらの点から,中高に加えて,2020年度からは小学校からの英語教育においても,発音記号や特にプロソディに関わる発音を,体系的に指導していくことが求められる。
書誌情報 教育総合研究叢書 = Studies on education

号 12, p. 89-99, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 関西国際大学教育総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-9937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40021892048
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:29:24.971751
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3