ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 20号

反転授業とe-ラーニングを基礎にした大学教育の標準化構想

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/577
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/577
87aec43b-fde0-4ff6-a953-f50b1ef87faf
名前 / ファイル ライセンス アクション
10佐藤.pdf 20-10 (840.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-12
タイトル
タイトル 反転授業とe-ラーニングを基礎にした大学教育の標準化構想
タイトル
タイトル Standardization Concept of Undergraduate Education Based on Flipped Classroom and e-Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/反転授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/ラーニング・ピラミッド
キーワード
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/アクティブ・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 https://ci.nii.ac.jp/keyword/e・ラーニング
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤, 広志

× 佐藤, 広志

WEKO 1247

佐藤, 広志

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to show one type of undergraduate curriculum reform scheme by introducing the methodology of 'flipped classroom'. This plan also leads to solve various problems of university education in recent Japan. With a set of 'flipped classroom' as a combination of 'standardized' e-learning and in-class activities with unique feature of each university, various variations of learning forms can be conceived, depending on the allocation ratio of its constituent elements. When designing in-class activities as active learning, the practice of flipped learning can be described as a combination of various learning strategies on the learning pyramid. Learning scheme based on this combination will be able to respond to both issues of quality assurance and individualization of university education and allow free designing of learning time. By changing the idea of learning time, we can solve some problems in teaching. However, there are many problems with realization of this idea. Because, it depends eventually on learners' autonomy, even if problems about institutional barriers are solved.
書誌情報 研究紀要

号 20, p. 137-148, 発行日 2019-03-10
出版者
出版者 関西国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13455311
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40021849295
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:30:03.469681
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3