ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 18号

臨地実習指導のなかで臨床指導者が看護学生から感じた「看護師の役割」

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/520
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/520
8cda0889-f292-4d7e-9a68-b918141d9df0
名前 / ファイル ライセンス アクション
12原本久美子.pdf 18-12 (840.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-08-02
タイトル
タイトル 臨地実習指導のなかで臨床指導者が看護学生から感じた「看護師の役割」
タイトル
タイトル The "Roles of Nurses" That a Clinical Instructor Sensed from Nursing Students in the Instruction of a Clinical Practicum
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護師の役割
キーワード
主題Scheme Other
主題 臨床指導者
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護学生
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 原本, 久美子

× 原本, 久美子

WEKO 1140

原本, 久美子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I conducted a case study of an example of a descriptive survey in order to clarify the “roles of nurses” that an instructor sensed from students in the t instruction of a clinical practicum. My study revealed the following. 1. Student and instructor were in a “relationship to learn and deepen nursing” through patients. 2. The “roles of nurses” that an instructor sensed from students was to “listen” to the stories of patients, to “understand the thoughts” of patients, and to “stay close” to patients. 3. An instructor created situations and scenes that would allow students to find meaning in nursing from their interactions with patients by experiencing respect for patients, “listening” to patients, “understanding the thoughts” of patients and “staying close” to patients.4. An instructor’s self-growth as a nurse and nursing professional was encouraged through student instruction, and an instructor was deepening the role of nurses. The “roles of nurses” that an instructor sensed from students were nurtured in the clinical practicum and were roles that would enhance the quality of students’ subsequent nursing as nursing professionals.
書誌情報 研究紀要

号 18, p. 127-134, 発行日 2017-03
出版者
出版者 関西国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1345-5311
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40021141884
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:29:18.614988
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3