ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 16号

2012-2013年度調査からみる教職志望学生の社会意識の経年変化 : 教員養成改革の理想と現実(2)

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/449
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/449
1511ae45-2c90-4260-8ec3-ce3ec96d9e86
名前 / ファイル ライセンス アクション
03川村 光ほか③.pdf 16-3 (574.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-09-02
タイトル
タイトル 2012-2013年度調査からみる教職志望学生の社会意識の経年変化 : 教員養成改革の理想と現実(2)
タイトル
タイトル The Change of Social Awareness in College Student of Education through 2012-2013 : The Ideal and Reality of the Reform of Teacher Education(2)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育改革
キーワード
主題Scheme Other
主題 パネル調査
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会意識
キーワード
主題Scheme Other
主題 自律性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 川村, 光

× 川村, 光

WEKO 1021
CiNii ID 9000018244620
NRID 1000050452230
e-Rad 50452230

川村, 光

Search repository
長谷川, 哲也

× 長谷川, 哲也

WEKO 1022

長谷川, 哲也

Search repository
中村, 瑛仁

× 中村, 瑛仁

WEKO 1023

中村, 瑛仁

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We have organized a research project reveal what kind of teacher is educated under the current teacher education reform. As the part of this project, in this study, we studied the transformation of awareness and behavior against the society and education with the panel data in two years (first grade- second grade of college student of education).
As a result, Firstly students have increased the training time at the university while reducing the aspiration for the teacher. In the other hand, they have not much learned the attitudes and behaviors that are necessary for teaching, and this trend has more pronounced in social behavior and social awareness .
Secondly, focusing on the awareness toward curriculum autonomy, some factors have effect on the awareness that student become to think limited curriculum autonomy. Some factors are the high aspiration for teacher, the independent personality, and the conservative teaching view.
書誌情報 研究紀要

号 16, p. 21-34, 発行日 2015-03-31
出版者
出版者 関西国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13455311
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40020539556
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:34:05.357569
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3