ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 7号

特別支援教育の知見をいかした学校経営(3)「特別支援教育のニーズ」と『困らな感』

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/436
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/436
785bd1dc-c55e-4d8b-a88d-a60e2f2ba58b
名前 / ファイル ライセンス アクション
9.Momose.pdf 2014-momose (687.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-27
タイトル
タイトル 特別支援教育の知見をいかした学校経営(3)「特別支援教育のニーズ」と『困らな感』
タイトル
タイトル A School Management based on the Findings of Special Needs Education(3)"The Feel that is not Found to be in Need" and "The Necessary Sense of Special Needs Education"
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 百瀬, 和夫

× 百瀬, 和夫

WEKO 1010

百瀬, 和夫

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 文部科学省初等中等教育局児童生徒課による平成 24 年度「児童生徒の問題行動等生徒指導上の諸問題に関する調査」の数値を見ると、「いじめ」や「体罰」などの諸問題は、多少の数値の変動があったとしても、日本の教育問題の積年の課題であり続けている。一方、それぞれの学校現場では、これらの教育における諸問題を決して放置しているわけではなく、改善に向けて日々目の前の子どもたちと一緒に努力している現状がある。
これらの諸問題を少しでもより良い方向に向かわせるため、本稿では「教師の仕事の特殊性」「学級経営という仕事の二つの側面」「特別支援教育のニーズと『困らな感』」などのキーワードで、その方策について論じてみたい。
さらに、まとめとして実際の学校現場の実践事例について紹介する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 According to the number of "The survey on the issues for student guidance about problem behavior in 2012 by the Elementary and Secondary Education Bureau Division of the Ministry of Education, issues such as "bullying" and "corporal punishment" have been important theme in Japanese education though there are slight change of numerical value depending on year.
On the other hand, teachers in each school do not neglect these educational problems. We can see the present situation that teachers work with children for improvement every day.
To improve these educational problems as much as possible, the author would like to consider some solutions, using the keywords such as "the feel that is not found to be in need", "two aspects of the work of classroom management" and "special nature of the work of teachers". Moreover, the author would like to introduce the practice cases of schools as the conclusion.
書誌情報 教育総合研究叢書 = Studies on education

号 7, p. 117-128, 発行日 2014-03-31
出版者
出版者 関西国際大学教育総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-9937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40020089580
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:34:55.439062
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3