ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 13号

特別支援教育の知見をいかした学校経営1~特別支援教育の知見の活用を阻む諸原因について~

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/356
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/356
12c6921c-3d34-41b5-8e5b-973f35ca2a12
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007793460.pdf KJ00007793460.pdf (621.5 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-31
タイトル
タイトル 特別支援教育の知見をいかした学校経営1~特別支援教育の知見の活用を阻む諸原因について~
タイトル
タイトル A School Management based on the Findings of Special Needs Education 1 ~The Causes which Obstruct Practical use of The Knowledge of Special Needs Education~
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 百瀬和夫

× 百瀬和夫

WEKO 944

百瀬和夫

Search repository
著者名(英) Kazuo MOMOSE

× Kazuo MOMOSE

WEKO 945

en Kazuo MOMOSE

Search repository
著者所属(日)
値 関西国際大学教育学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 小学校や中学校における『学級崩壊』や『校内暴力』『いじめ』などの問題は,長年にわたり教育現場の課題となっている。 こうした子どもたちの『荒れ』を整え,より安定した心の状況を図るために,特別支援教育の知見をいかした実践を学校での教育活動に取り入れていくことは,学校運営の安定化を図るツールとして,非常に大きな力になる。即ち,特別支援教育の知見を通して,認知レベルまで『子ども理解』を深めることは,子どもたちの『困っているところ』をとらえるだけではなく,教師自身の『指導理解』を深め,より適切な指導や支援につながるからである。しかしながら,特別支援教育の知見を活用し,教師が長年続けてきた指導法を改善・改良していくことは決して容易ではない。なぜなら学校組織の問題教師の仕事上の特性に伴う心理上の問題など,『大人(教師)の側の問題』を克服していく必要があるからである。私自身が校長として赴任したM小学校での取り組みをもとに,まずは特別支援教育の知見の活用を阻む諸原因について明らかにした。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The problems of "bullying," "collapse of classroom discipline" and "violence in school" in elementary school and junior high school are examined. These are the problem, which have been existing for a long time in the school scene. To solve these problems and to discipline, the knowledge of special support education can be effective. School management needs to usethose tools for keeping safety in school. Because teacher can consider deeply about "teaching understanding" since they use knowledge about special support education means teacher can learn more about how to support and teach student to encourage their learning. However,some of teachers in school have mental problems, which can affect their work. School needs to handle not only teachers' problems, but also problems of students. I have identified why school cannot put knowledge of special support education more through working in Mschool where I have worked as principal.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
書誌情報 研究紀要

巻 13, p. 175-185, 発行日 2012-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:37:04.714267
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3