ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 9号

「創造的階層」のライフスタイル

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/272
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/272
e71de617-0a14-41a6-be3c-bc60c8b57c2f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005058972.pdf KJ00005058972.pdf (867.4 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-01
タイトル
タイトル 「創造的階層」のライフスタイル
タイトル
タイトル Lifestyle of the Creative Class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 創造的階層
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライフスタイル
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費者行動
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Creative Class
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lifestyle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Consumer Behavior
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 竹田, 茂生

× 竹田, 茂生

WEKO 708

竹田, 茂生

Search repository
桑原, 浩

× 桑原, 浩

WEKO 709

桑原, 浩

Search repository
著者名よみ タケダ, シゲオ

× タケダ, シゲオ

WEKO 710

タケダ, シゲオ

Search repository
クワハラ, ヒロシ

× クワハラ, ヒロシ

WEKO 711

クワハラ, ヒロシ

Search repository
著者名(英) TAKEDA, Shigeo

× TAKEDA, Shigeo

WEKO 712

en TAKEDA, Shigeo

Search repository
KUWAHARA, Hiroshi

× KUWAHARA, Hiroshi

WEKO 713

en KUWAHARA, Hiroshi

Search repository
著者所属(日)
値 関西国際大学人間科学部
著者所属(日)
値 関西国際大学地域研究所
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,創造力で経済的付加価値を生み出している人々,「創造的階層(CC)」に着目した。そして,このグループのライフスタイルを,インターネット・ウェッブ調査によって探った。具体的な調査事項として,全般的な生活態度,消費・購買関連行動,現在のライフスタイル認識,インターネット・アプリケーション・サービス活用,旅行活動志向性をとりあげた。その結果,一般消費者層との比較において,伝統文化や芸術への好意,アウトドア活動への積極的参加,インターネットの積極的活用,本物志向,社会的消費傾向,異文化への興味,資産管理への高い意識,といったCCに特徴的な傾向を確認した。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study focused on 'the Creative Class' adding economic value through their creativity, and surveyed their lifestyle by internet web research. The surveyed topics were attitude towards daily-life in general, behavior related to consumption and purchase, self-perception of lifestyle, usage of the internet application services, and orientation of tourism activities. As a result, compared to the other consumers, it was confirmed that they have the unique characteristics of lifestyle such as preference for arts and traditional culture, active participation in outdoor activities, positive use of the internet application services, orientation to authenticity, societal consumption attitude, strong interest in different culture, and high awareness of asset management.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
書誌情報 研究紀要

巻 9, p. 127-139, 発行日 2008-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:38:09.193650
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3