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アイテム
「創造的階層」のライフスタイル
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/272
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/272e71de617-0a14-41a6-be3c-bc60c8b57c2f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2008-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「創造的階層」のライフスタイル | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Lifestyle of the Creative Class | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 創造的階層 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ライフスタイル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者行動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Creative Class | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Lifestyle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Consumer Behavior | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
竹田, 茂生
× 竹田, 茂生× 桑原, 浩 |
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著者名よみ |
タケダ, シゲオ
× タケダ, シゲオ× クワハラ, ヒロシ |
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著者名(英) |
TAKEDA, Shigeo
× TAKEDA, Shigeo× KUWAHARA, Hiroshi |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 関西国際大学人間科学部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 関西国際大学地域研究所 | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究は,創造力で経済的付加価値を生み出している人々,「創造的階層(CC)」に着目した。そして,このグループのライフスタイルを,インターネット・ウェッブ調査によって探った。具体的な調査事項として,全般的な生活態度,消費・購買関連行動,現在のライフスタイル認識,インターネット・アプリケーション・サービス活用,旅行活動志向性をとりあげた。その結果,一般消費者層との比較において,伝統文化や芸術への好意,アウトドア活動への積極的参加,インターネットの積極的活用,本物志向,社会的消費傾向,異文化への興味,資産管理への高い意識,といったCCに特徴的な傾向を確認した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study focused on 'the Creative Class' adding economic value through their creativity, and surveyed their lifestyle by internet web research. The surveyed topics were attitude towards daily-life in general, behavior related to consumption and purchase, self-perception of lifestyle, usage of the internet application services, and orientation of tourism activities. As a result, compared to the other consumers, it was confirmed that they have the unique characteristics of lifestyle such as preference for arts and traditional culture, active participation in outdoor activities, positive use of the internet application services, orientation to authenticity, societal consumption attitude, strong interest in different culture, and high awareness of asset management. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11544811 | |||||
書誌情報 |
研究紀要 巻 9, p. 127-139, 発行日 2008-03 |