WEKO3
アイテム
弾き歌いの実践を通した分析的・創造的視点における省察について
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000019
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000019758826c0-dfd0-4c19-8dd9-89e0aa8c9965
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 弾き歌いの実践を通した分析的・創造的視点における省察について | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Reflection from an Analytical and Creative Perspective through the Practice of Playing and Singing | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者名(日) |
島川 , 香織
× 島川 , 香織
|
|||||||
抄録(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | 弾き歌いの実践を通した学生ABCの省察において、全般的に分析的視点としてのプロセスや結果の考察及び創造的視点としての結果の考察が為されたが、創造的視点としてのプロセスの考察は為されなかった。このことから、子どもたちに対する弾き歌い指導の経験のない学生において、プロセスの中で創造的視点としての多様なケースを想定し対応する認識が難しいと考えられる。 | |||||||
言語 | ja | |||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In student ABC's reflections through the practice of playing and singing, generally the process and results from an analytical perspective, and the results from a creative perspective were considered, but the process from a creative perspective was not considered. This suggests that it is difficult for students who have no experience teaching children to play and sing to imagine and respond to a variety of cases from a creative perspective during the process. | |||||||
言語 | en | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12321947 | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||
識別子タイプ | ISSN | |||||||
関連識別子 | 18829937 | |||||||
言語 | ja | |||||||
関連名称 | 関西国際大学 | |||||||
書誌情報 |
ja : 教育総合研究叢書 巻 -, 号 17, p. 129-136, ページ数 8, 発行日 2024-03-31 |