WEKO3
アイテム
オンラインのオーラルコミュニケーションクラスに対する学習者の認識
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000016
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/200001671351cd8-eb2e-48ef-ada3-419b22084ffd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Students’ Perceptions of the Online Oral Communication Classes | |||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | オンラインのオーラルコミュニケーションクラスに対する学習者の認識 | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者名(英) |
Jonathan , ALIPONGA
× Jonathan , ALIPONGA
|
|||||||
抄録(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | このプロジェクトは、COVID-19パンデミック時のオンラインのオーラルコミュニケーション授業に対する学習者の認識を調査するために実施された。その結果、他の学生や教師とのコミュニケーションのとりやすさや、オンラインのスピーキングクラスに対する自信や満足度を感じる反面、オンラインスピーキングクラスを受講することでコミュニケーションスキルを向上させる機会を失ったと感じるなど、意見が分かれることが明らかになった。 さらには、オンラインスピーキングの授業に否定的な意見を持つ人は、要求された課題を達成するために最善を尽くしていないと認識していることも分かった。このことは、オンラインスピーキングの授業で学習を最大化するための適切な教授・学習戦略を見つけるために、研究者は学習態度を意識すべきであることを示唆している。 もう一つ明らかになったのは、オンラインのスピーキングクラスを肯定的に捉えている学生は、オンラインでスピーキングクラスを受けることは、対面式で受けるのと同じくらい興味深く有益であると信じていることである。これらの知見は、オンラインによる外国語教育、特にスピーキングの授業に貢献するものである。このデータは、コースの作成や設計を行う際に、指導者にとって貴重な示唆を与えるものであり、学生の要望やニーズを満たす配信オプションを提供することの重要性を強調している。 |
|||||||
言語 | ja | |||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This project was undertaken to examine university students’ perceptions of online oral communication classes during the COVID-19 pandemic. The results of this investigation reveal that online participants were divided as regards to their views on the ease of communication with other students and their teachers; their speaking confidence in and satisfaction of the online speaking classes; as well as feelings of lost opportunity to improve communication skills by taking such speaking classes online. Specifically, this study found that those who had negative views about their online speaking classes recognized that they did not try their best to accomplish the required tasks. This evidence suggests that researchers should be aware of student attitudes so as to find appropriate teaching and learning strategies to maximize student learning in online speaking classes. Another finding is that those who had positive views on online speaking classes believed that taking speaking classes online could be as interesting and beneficial as taking them in-person. These findings contribute to the growing literature on online foreign language instruction, specifically for speaking classes. The data provides valuable insights for instructors when creating and designing courses, emphasizing the importance of providing delivery options that meet the demands and needs of students. | |||||||
言語 | en | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12321947 | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||
識別子タイプ | ISSN | |||||||
関連識別子 | 18829937 | |||||||
言語 | ja | |||||||
関連名称 | 関西国際大学 | |||||||
書誌情報 |
ja : 教育総合研究叢書 巻 -, 号 17, p. 93-103, ページ数 11, 発行日 2024-03-31 |