WEKO3
アイテム
国境を越えた入学前教育における仮想反転授業の試行と今後の課題
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000011
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000011db1b079a-00a8-4716-bc3e-a4cf0945f12f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 国境を越えた入学前教育における仮想反転授業の試行と今後の課題 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Trial of Virtual Flipped Classroom in Cross-border Pre-enrollment Education and Future Challenges | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者名(日) |
陳 , 那森
× 陳 , 那森
|
|||||||
抄録(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | 2020年度から「国境を越えた「仮想反転授業」による留学前教育に関する実証研究」をスタートさせた。これまで、本研究の第1フェーズとして、留学を希望する国外の大学生を対象とした「仮想反転授業」という学習スタイルを如何に捉えているのかについての調査研究、第2フェーズとして、日本における大学の入学前教育の取り組みの効果測定を、それぞれ行ってきた。本稿では、本研究の第3フェーズの前半にあたる「仮想反転授業」による留学前教育プログラムの試行について報告すると共に、その効果検証に向けての今後の課題を示す。 | |||||||
言語 | ja | |||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | From 2020, we have started empirical research on pre-overseas education by cross-border" virtual flipped classroom". The first phase of this study is a survey and research on how university students in other countries who hope to study abroad perceive the learning style of "Virtual Flipped Classroom". The second phase is a measurement of the effectiveness of pre-enrollment education programs at universities in Japan. This paper reports on the first half of the third phase, a trial of a pre-study abroad education program using "virtual flipped classrooms," and presents future issues to be addressed in order to verify the effectiveness of this program. | |||||||
言語 | en | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12321947 | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||
識別子タイプ | ISSN | |||||||
関連識別子 | 18829937 | |||||||
言語 | ja | |||||||
関連名称 | 関西国際大学 | |||||||
書誌情報 |
ja : 教育総合研究叢書 巻 -, 号 17, p. 39-47, ページ数 9, 発行日 2024-03-31 |