ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 16号

国境を越えた入学前教育における仮想反転授業の導入の可能性 -中国の大学生を対象とした調査の結果を踏まえて-

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1137
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1137
44ce1474-f280-4f9c-a767-9363fc062da7
名前 / ファイル ライセンス アクション
K16-12.pdf K16-12 (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-02
タイトル
タイトル 国境を越えた入学前教育における仮想反転授業の導入の可能性 -中国の大学生を対象とした調査の結果を踏まえて-
タイトル
タイトル Possibility of the Adoption of Virtual Flipped Classroom in Cross-border Pre-enrollment Education: Based on the Rsults on the Srvey of Uiversity Sudents in China
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 陳, 那森

× 陳, 那森

WEKO 301
CiNii ID 9000002680823

陳, 那森

Search repository
山下, 泰生

× 山下, 泰生

WEKO 405
NRID 1000080230431
e-Rad 80230431

山下, 泰生

Search repository
中嶌, 康二

× 中嶌, 康二

WEKO 1222

中嶌, 康二

Search repository
佐藤, 広志

× 佐藤, 広志

WEKO 283
CiNii ID 9000003190351
NRID 1000050252125
e-Rad 50252125

佐藤, 広志

Search repository
小川, 勤

× 小川, 勤

WEKO 2039

小川, 勤

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2020年度から「国境を越えた「仮想反転授業」による留学前教育に関する実証研究」をスタートさせた。本研究推進の一環として、留学生出自国の大学生が国境を越えた「仮想反転授業」という学習スタイルを如何に捉えているのかを明らかにするための基礎資料を収集するために、アンケート調査をオンラインで実施した。データに対する基礎分析の結果から、約8割の被検者がインターネット利用において何らかの不安を抱えながらも、スマートフォンに代表されるスマートデバイスやその上で動作するツール、サービスを学習活動への有効活用について積極的に捉えているなどの知見が得られた。今後はこれらの知見を踏まえながら、さらに詳細な分析を行い、本実証研究を推進したい。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 From 2020, we have started empirical research on pre-overseas education by cross-border" virtual flipped classroom". As part of the promotion of this research, we have conducted an online questionnaire survey in order to collect basic materials to clarify how university students in their home countries perceive the learning style of cross-border "virtual flipped classroom". From the results of basic analysis of the data, we got the pointer that about 80% of the subjects have some concerns about using the Internet, but they can effectively utilize smart devices such as smartphones, the tools and services that operate on them and take a proactive approach for learning activities. In the future, based on these findings, we would like to conduct more detailed analysis and promote the above-mentioned empirical research
書誌情報 教育総合研究叢書
en : Research Institute for Education, Kansai University of International Studies

号 16, p. 139-153, 発行日 2023-03-25
出版者
出版者 関西国際大学教育総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18829937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:10:40.621737
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3