WEKO3
アイテム
教員養成課程における音楽実技カリキュラム構築に関する一考察
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1128
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/11287c9e34ac-582c-4909-bea2-850f150d5ee2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
K16-3 (507.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教員養成課程における音楽実技カリキュラム構築に関する一考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Constructing a Music Performance Curriculum in the Teacher Training Course | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
島川, 香織
× 島川, 香織 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 21世紀型学力の育成としての大学での保育士・幼稚園教諭・小学校教員養成課程における音楽実技カリキュラム構築へのコンセプトを検証することを目的とする。 検証の結果、音楽理論や読譜スキルと結びつけた演奏法、教師による模範演奏や助言、ワークシートの記述や教師・生徒間のディスカッションを通した目標の明確化、自信と満足感を伴った自己形成につながる音楽実技カリキュラム構築のコンセプトが導かれた。 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to verify the concept of constructing a music performance curriculum in the college training course for nursery teachers, kindergarten teachers, and elementary school teachers for the cultivating 21st-century skills. As a result of verification, the concept of music performance curriculum consisted of performance methods linked to music theory and music reading skills, model performances and advice from teachers, clarification of goals through writing worksheets and discussions between teachers and students, and self-development with confidence and satisfaction was led. |
|||||
書誌情報 |
教育総合研究叢書 en : Research Institute for Education, Kansai University of International Studies 号 16, p. 25-34, 発行日 2023-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学教育総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18829937 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12321947 |