ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  2. 16号

保育所実習事前事後指導の授業改善に向けた検討 -学生の満足度の調査から-

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1127
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1127
81049713-5127-4aef-baeb-476f6b80587d
名前 / ファイル ライセンス アクション
K16-2.pdf K16-2 (836.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-01
タイトル
タイトル 保育所実習事前事後指導の授業改善に向けた検討 -学生の満足度の調査から-
タイトル
タイトル A Study On Class Improvement of Pre-post Guidance to Child Care Field: From Survey of Student Satisfaction
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 椋田, 善之

× 椋田, 善之

WEKO 2067

椋田, 善之

Search repository
下里, 里枝

× 下里, 里枝

WEKO 1145

下里, 里枝

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 昨今,保育士の有効求人倍率は全職種と比較すると依然高く,保育士不足は深刻な問題となっており,保育の質向上以前に,その対策は急務となっている。また,保育士資格取得者は年々増加しているものの,保育所等は働かない保育士が数多く存在している。そこで,養成校の役割としては,学生が保育士になりたいと思える授業展開を実施し,保育所実習の経験を通して保育所等で働く保育士を増やしていく必要がある。そのためにも,現在の指導のあり方を検討することが求められている。
 調査の結果,保育所実習事前事後指導の授業での満足度が高い学生は,保育所実習での満足も高くなっていた。そのため,担当教員はこれを踏まえて授業改善に努めることが必要であることが示唆された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the effective ratio of job offers to job seekers for childcare workers remains high compared to all other occupations.  And before improving the quality of childcare, it is an urgent task to take measures against it.  In addition, although the number of nursery teacher qualifications is increasing year by year, there are many nursery teachers who do not work at nursery schools. Therefore, as a role of training schools, it is necessary to implement classes that make students want to become nursery teachers, and to increase the number of nursery teachers who work at nursery schools, etc. through experience of practical training at nursery schools. Then, it is necessary to examine the current teaching methods.
  As a result of the survey, students who were highly satisfied with pre- and post-practice classes at nursery schools were also highly satisfied with their practical training at nursery schools.
書誌情報 教育総合研究叢書
en : Research Institute for Education, Kansai University of International Studies

号 16, p. 13-24, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 関西国際大学教育総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18829937
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:11:48.526943
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3