WEKO3
アイテム
社会学科「サービスラーニング」の実践報告 -2022年度春・夏学期を中心に-
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1101
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/1101738601e5-0638-41b8-914c-06de8615c8a8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会学科「サービスラーニング」の実践報告 -2022年度春・夏学期を中心に- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Spring/Summer 2022 Service Learning Report in the School of Sociology | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サービスラーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域活性化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プログラミング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共生社会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディスラプティブ・イノベーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自立支援 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Service Learning, regional revitalization | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | programming | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | kyosei society | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | disruptive innovation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | support and assistance for persons with disabilities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
岡本, 久
× 岡本, 久× 清水, 美知子× 章, 志華× 友枝, 敏雄× 永井, 純一× 中嶌, 康二× 行木 , 敬× 疋田, 浩一× 真鍋, 公希× 南畑, 淳史× 八木, 寛之× 山本, 晃輔× 山本, 敏幸× 渡辺, 卓也 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では2022年度春・夏学期の社会学科における経験学習科目「サービスラーニング」について報告する。社会学科では5地域においてサービスラーニングを実施している。社会学科のサービスラーニングの特徴としては通年で実施することを原則とし、各地域でサービスラーニングを実施している。また、教員はいずれかの地域のサービスラーニングに関わっているという特徴がある。本稿では各地域のサービスラーニングにおける活動内容や成果、課題等を報告する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper reports the progress of the experiential learning course called "Service Learning" in the School of Sociology for the 2022 Spring and Summer semesters. The School of Sociology conducted Service-Learning courses in five different neighboring regions to the campus. As a unique feature of the learning service offered by the School of Sociology, such learning activities are available to students throughout the academic year while other departments only offer semester-long one-credit short trainings. And, further, each service-learning has its targeted regional community for student activities. In addition, instructors are assigned to a specific local community to be fully immersed in the regional network with the stakeholders. In this report, we will report on the activities, learning processes, results, and issues to highlight in each regional community. | |||||
書誌情報 |
地域総合研究叢書 号 2, p. 59-74, 発行日 2023-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学地域総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 27580253 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12939280 |