ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 19号

看護基礎教育における卒業時に必要な能力評価ルーブリックの開発と妥当性の検討

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/543
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/543
7ffb1142-5094-4424-870c-4070062c7156
名前 / ファイル ライセンス アクション
⑤高見沢.pdf 19-5 (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-12
タイトル
タイトル 看護基礎教育における卒業時に必要な能力評価ルーブリックの開発と妥当性の検討
タイトル
タイトル Development and validity examination of a rubric for evaluating student skills necessary for completion of basic nursing education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護
キーワード
主題Scheme Other
主題 基礎教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 卒業時に必要な能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 ルーブリック
キーワード
主題Scheme Other
主題 妥当性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高見沢, 恵美子

× 高見沢, 恵美子

WEKO 1177

高見沢, 恵美子

Search repository
安藤, 仁美

× 安藤, 仁美

WEKO 1178

安藤, 仁美

Search repository
坂中, 尚哉

× 坂中, 尚哉

WEKO 1179

坂中, 尚哉

Search repository
藤木, 清

× 藤木, 清

WEKO 1180

藤木, 清

Search repository
川畑, 摩紀枝

× 川畑, 摩紀枝

WEKO 1181

川畑, 摩紀枝

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to develop a rubric for evaluating the student skills necessary for graduating from basic nursing training and to examine its validity. Five university teachers created a draft rubric following a moderation process and asked 14 nursing students,consisting of 3 to 5 students each from the first to fourth grade to perform self-evaluation using the newly-developed draft rubric. Then, we listened to the students’ opinions on the draft and modified it based on these opinions to assure face validity. Using the modified evaluation indexes, we conducted a self-administered questionnaire survey of 334 students (from the first to fourth grades) of the school of nursing regarding the skills they had acquired by the end of the first semester. One-way analysis of variance and multiple comparisons using Scheffe’s method showed significant differences in the levels of acquired skills among the first, third, and fourth grades, although discrimination between the first and the second grades tended to be weak. Therefore, the discriminant validity of the evaluation indexes prepared was demonstrated.
書誌情報 研究紀要

号 19, p. 57-64, 発行日 2018-03-10
出版者
出版者 関西国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13455311
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11544811
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40021513215
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:31:16.724479
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3