@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00000616, author = {島川, 香織}, issue = {13}, journal = {教育総合研究叢書 = Studies on education}, month = {Mar}, note = {40022254100, 本研究の目的は、保育士・幼稚園教諭を目ざす学生を対象とした保育内容表現授業における音楽の感情表現的側面を通した学生のメタ経験について明らかにすることである。検証の結果、音楽劇づくりの活動における感情、判断、取り組みの課題としての手続きが、バランスよく循環して為されていることがわかった。, This study is a practice report about the meta-experiences in the class of the childcare contents expression through the aspect of emotional expression of music for students to be a childcare person, kindergarten teacher. As the result, emotion, judgement, the procedure as the task of the approach circulated in a good balance through the activity of the making of music drama.}, pages = {81--93}, title = {音楽の感情表現的側面を通した保育内容表現授業におけるメタ経験について}, year = {2020} }