@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00000564, author = {山本, 秀樹}, issue = {11}, journal = {教育総合研究叢書 = Studies on education}, month = {Mar}, note = {40021625107, 体験学習プログラムで学びを深めさせる方法について、事後学習のプロセスと科目の目標との意識付け・関連付けに着目し、プログラムの改善に取り組んだ。研究では、2016年度と2017年度の夏期に実施した海外サービス・ラーニングプログラムを取り上げ、学びの総括である「活動まとめ」を統計的に分析・比較することで、事後学習の効果と課題を明らかにした。, About the method of active learning with the experience learning program, I focused on the consciousness and relevance of the post-learning process and learning goals. In this report considers effective method of post-learning, by taking a service-learning program implemented in the summer of 2016 and 2017, statistically analyzing and comparing "final report" which is the student learning outcomes.}, pages = {135--145}, title = {体験学習プログラムにおける効果的な事後学習に関する考察 : 海外サービス・ラーニングプログラムの活動まとめの分析から}, year = {2018} }