@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00000558, author = {島川, 香織}, issue = {11}, journal = {教育総合研究叢書 = Studies on education}, month = {Mar}, note = {40021625001, 本研究の目的は、保育士・幼稚園教諭を目ざす学生を対象とした音楽劇づくりの活動におけるメタ認知的言語化について明らかにすることである。検証の結果、言語的思考、環境からの知覚、身体動作の知覚がそれぞれ単独で言語化されるだけでなく、言語的思考と環境からの知覚、言語的思考と身体動作の知覚の予測、身体動作の知覚と環境からの知覚を組み合わせたメタ認知的言語化がなされていることがわかった。, This study is about ametacognitive verbalization in the activity of the making of music drama for students to be a childcare person, kindergarten teacher. As the result, thinking through the language, perception of the environment, perception of bodily action were verbalized each alone. In addition to them, the combination of thinking through the language and perception of the environment, also the combination of thinking through the language and prediction of perception of bodily action, and perception of the environment and bodily action were metacognitively verbalized.}, pages = {15--34}, title = {音楽劇づくりの活動におけるメタ認知的言語化について}, year = {2018} }