@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00000484, author = {松原, 茂仁}, issue = {17}, journal = {研究紀要}, month = {Mar}, note = {40020784182, This paper aims to examine the activities of long-established brewing firm which is working on a strategic alliance with rural community and to clarify that environmental value is always considered as an important factor to sustain this strategic alliance. In this examination, the alliance of long-established brewing firm with rural community is focused and the relationship between environmental value and management strategy of the longestablished brewing firm is analysed using the VRIO framework, which is worthwhile to an attempt to extract the key indication for the environmental management of food manufacturing company., 本報告では,老舗醸造企業が原材料の調達において,農村地域とのアライアンスに取り組んでいる事例を中心に,老舗醸造業と農村地域との関係性をVRIO1)フレームワークを用いて分析した。そして,そこから見えてきた農村地域の自然環境への配慮に注目し,老舗醸造企業の経営戦略と環境価値との関連性を整理した。その上で,老舗醸造企業が環境価値を考慮した戦略的アライアンスに取り組んでいることを明らかにし,食品製造業の環境経営のための重要ポイントを考察した。}, pages = {143--155}, title = {アグリビジネスにおける環境価値と戦略的アライアンス : VRIOのフレームワークによる分析を中心に}, year = {2016} }