@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00000428, author = {串本, 剛}, issue = {7}, journal = {教育総合研究叢書 = Studies on education}, month = {Mar}, note = {40020089524, 本稿では,2013 年に行われた質問紙調査に対する回答を使って,大学の学長による 改革進捗度自己評価が,①大学の属性,②大学の現状,③改革の実施状況,④改革動 向への賛否,⑤マネジメントスタイル,のいずれによって規定されるのかを,設置形 態別に分析する。結果として,改革の実施状況が重要な要因であること,ただし具体 的な改革の内容は設置形態ごとに異なること等が明らかとなる。, This paper analyzes what makes presidents of Japanese universities think they are advanced in educational reforms, through the result of a questionnaire survey implemented in 2013. The independent variables are: 1) traits of universities, 2) circumstances of universities, 3) actual progresses of reforms, 4) presidents’ opinions of the reform trend, and 5) the management style of each university. The multipleregression analysis reveals that the actual progresses of reforms has the most influence on presidents’ thoughts, but the specific contents of the reforms differ according to the sections of universities.}, pages = {43--55}, title = {教育改革の進捗度に対する学長の自己評価 : 設置形態による規定要因の相違}, year = {2014} }