ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  1. 教育総合研究叢書
  2. 18号

学校経営ストラテジーの再構築Ⅲ -教育のグローバル化に対応したカリキュラム・マネジメント-

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000096
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000096
df5c8bae-4a2b-4aad-89b7-023ce44f5409
名前 / ファイル ライセンス アクション
K18-18.pdf K18-18.pdf (843 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-05-26
タイトル
タイトル 学校経営ストラテジーの再構築Ⅲ -教育のグローバル化に対応したカリキュラム・マネジメント-
言語 ja
タイトル
タイトル Approach to Reconstruct School Management StrategiesⅢ: Curriculum Management for Globalization of Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者名(日) 平井 , 正朗

× 平井 , 正朗

ja 平井 , 正朗

Search repository
item_2_description_11
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本の女子校のルーツは明治時代にあり,以後,独自の教育を実践し,自律して社会で活躍する女性を輩出,歴史と伝統を刻んできた。一方,ジェンダーレス化やグローバル化といった社会変容は激しく,教育のあり方が問われてきたこともまた事実である。本稿では,神戸山手女子中学校・高等学校における教育のグローバル化の取り組みを例示した。同時に, 学問の最先端の成果を文理融合の視点から活用していく姿勢が不可欠であること,さらに, カリキュラム・マネジメントが素材研究,教材研究,指導法研究の定着と「チーム学校」としてのモニタリングに他ならず,その積み重ねが熟練した教師を創り出す学校文化を醸成していくと論及した。
言語 ja
item_2_description_12
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Girls' schools in Japan have their roots in the Meiji period (1868-1912), and since then, they have practiced unique education, produced women who are independent and active in society, and carved out a history and tradition. On the other hand, it is also true that social changes such as genderlessness and globalization have been drastic, and the nature of education has been questioned. This paper presents an example of the globalization of education at Kobe Yamate Girls' Junior and Senior High School. At the same time, it was argued that it is essential to have an attitude of utilizing cutting-edge academic achievements from the viewpoint of fusion of the humanities and sciences, and that curriculum management is nothing but the establishment of research on materials, teaching materials, and teaching methods and monitoring as a “team school,” and that the accumulation of such activities will foster a school culture that creates skilled teachers.
言語 en
item_2_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
item_2_relation_13
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ ISSN
関連識別子 18829937
言語 ja
関連名称 関西国際大学
bibliographic_information ja : 教育総合研究叢書

巻 -, 号 18, p. 219-232, ページ数 14, 発行日 2025-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-26 10:00:06.158542
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3