ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  1. 教育総合研究叢書
  2. 18号

ジョージアの教育文化に関する視察調査研究 -教育についての大学教員と大学生の《語り》をもとに-

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000092
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000092
bf457df1-2b1f-47b8-960b-d7bda627f548
名前 / ファイル ライセンス アクション
K18-14.pdf K18-14.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-05-22
タイトル
タイトル ジョージアの教育文化に関する視察調査研究 -教育についての大学教員と大学生の《語り》をもとに-
言語 ja
タイトル
タイトル An Inspection Survey on the Educational Culture in the Country of Georgia: Based on the Narratives of University Faculties and University Students about Education in the Country of Georgia
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者名(日) 川村 , 光

× 川村 , 光

ja 川村 , 光
吉田 , 武大
酒井 , 真由子
紅林 , 伸幸

Search repository
item_2_description_11
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本論文の目的は,発話データと観察データをもとにした当該社会の文化的ナラティヴ分析の手法を用いて,ジョージアの人々の市民性や国民性に対する学校教育の影響を考察することである。
その結果,次のことが明らかになった。ジョージアの教育文化の特徴として,以下の3点が捉えられた。1つ目は,制度面ではEUへの加盟を意識した調整が進められてきており,人々の意識においても同様の傾向が認められたこと,2つ目は,〈歓待の精神〉を人々が自分たちのナショナル・アイデンティティとして自認し,誇りを持ってそれが語られていること,3つ目は自国の歴史と文化へのリスペクトの高さである。
上記の2点目と3点目の市民性や国民性に関わることについては,学校カリキュラムの影響は大きいものの,それ以上に社会全体が抱える歴史や文化の影響を大きく受けていることが明らかになった。しかし,それは,歴史や文化単独の影響というよりは,学校カリキュラムを通してのフォーマルな学びと,日常的なインフォーマルな学びの,輻輳的学修の成果と言うべきものであった。
言語 ja
item_2_description_12
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to examine the influence of the school education on the citizenship and national identity of the Georgian people, using the method of cultural narrative analysis of the society based on spoken and observational data.
Then, the obtained results are as follows; (1) While adjustment to EU accession has been made in the institutional aspects, the same tendency was observed in people's consciousness. (2) They recognized the “spirit of hospitality” as their national identity and spoke of it with pride. (3) They showed a high level of respect for their country’s history and culture.
It has become clear that while the above-mentioned citizenship and national identity were greatly influenced by the school curriculum, they are even more influenced by the history and culture of the society as a whole. This was not the result of the influence of the history and culture alone, but rather the result of the convergent learning, which is a combination of formal learning through the school curriculum and informal learning on a daily basis.
言語 en
item_2_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
item_2_relation_13
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ ISSN
関連識別子 18829937
言語 ja
関連名称 関西国際大学
bibliographic_information ja : 教育総合研究叢書

巻 -, 号 18, p. 167-184, ページ数 18, 発行日 2025-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-22 07:24:52.169628
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3