WEKO3
アイテム
学習活動ログに基づいて早期支援が必要な学生を判別する教員支援方略の提案
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000087
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/20000877500050d-5a7f-4699-ac39-7161e1490a32
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-05-21 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 学習活動ログに基づいて早期支援が必要な学生を判別する教員支援方略の提案 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Proposal for a Faculty Support Strategy to Identify Students in Need of Early Assistance Based on Learning Activity Logs | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| 著者名(日) |
中嶌 , 康二
× 中嶌 , 康二
|
|||||||
| item_2_description_11 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | 本研究は、学習ログデータ分析により「支援を要する学習者」を予測し、その状況に対応した個別学生サポートを行うための方略を担当教員に提案するところまでを一括りとした教員支援フレームワークを設計・開発しようとするものである。本稿ではまず予備調査として、授業出欠情報、LMSアクセス回数ならびにGPAのデータを用いて学習ログ分析モデル構築の試行を行い、その構築方法について検討した。さらに、インストラクショナル・デザイン(ID)のモデルや理論を応用したサポートを提供するために、「支援を要する学習者」の状況を説明する要因の分類について検討した。 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| item_2_description_12 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | This study aims to design and develop a teacher support framework that predicts “learners in need of support” by analyzing learning activity log data and proposes strategies to teachers for providing individualized support to students in response to their situations. In this paper, as a preliminary study, we conducted a trial of building a learning log analysis model using data on class attendance, LMS access frequency, GPA, and whether or not students withdrew from University. In addition, we examined the categorization of factors that explain the situation of “learners in need of support” to apply instructional design (ID) models and theories to provide support. | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| item_2_source_id_13 | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA12321947 | |||||||
| item_2_relation_13 | ||||||||
| 関連タイプ | isVersionOf | |||||||
| 識別子タイプ | ISSN | |||||||
| 関連識別子 | 18829937 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 関連名称 | 関西国際大学 | |||||||
| bibliographic_information |
ja : 教育総合研究叢書 巻 -, 号 18, p. 113-125, ページ数 13, 発行日 2025-03-31 |
|||||||