ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育総合研究叢書
  1. 教育総合研究叢書
  2. 18号

学習活動ログに基づいて早期支援が必要な学生を判別する教員支援方略の提案

https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000087
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000087
7500050d-5a7f-4699-ac39-7161e1490a32
名前 / ファイル ライセンス アクション
K18-10.pdf K18-10.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-05-21
タイトル
タイトル 学習活動ログに基づいて早期支援が必要な学生を判別する教員支援方略の提案
言語 ja
タイトル
タイトル Proposal for a Faculty Support Strategy to Identify Students in Need of Early Assistance Based on Learning Activity Logs
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者名(日) 中嶌 , 康二

× 中嶌 , 康二

ja 中嶌 , 康二
森崎 , 晃

Search repository
item_2_description_11
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、学習ログデータ分析により「支援を要する学習者」を予測し、その状況に対応した個別学生サポートを行うための方略を担当教員に提案するところまでを一括りとした教員支援フレームワークを設計・開発しようとするものである。本稿ではまず予備調査として、授業出欠情報、LMSアクセス回数ならびにGPAのデータを用いて学習ログ分析モデル構築の試行を行い、その構築方法について検討した。さらに、インストラクショナル・デザイン(ID)のモデルや理論を応用したサポートを提供するために、「支援を要する学習者」の状況を説明する要因の分類について検討した。
言語 ja
item_2_description_12
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to design and develop a teacher support framework that predicts “learners in need of support” by analyzing learning activity log data and proposes strategies to teachers for providing individualized support to students in response to their situations. In this paper, as a preliminary study, we conducted a trial of building a learning log analysis model using data on class attendance, LMS access frequency, GPA, and whether or not students withdrew from University. In addition, we examined the categorization of factors that explain the situation of “learners in need of support” to apply instructional design (ID) models and theories to provide support.
言語 en
item_2_source_id_13
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12321947
item_2_relation_13
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ ISSN
関連識別子 18829937
言語 ja
関連名称 関西国際大学
bibliographic_information ja : 教育総合研究叢書

巻 -, 号 18, p. 113-125, ページ数 13, 発行日 2025-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-21 11:01:57.818808
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3