WEKO3
アイテム
体育授業における児童の考えるフェアプレイ行動に関する研究 -促進要因・阻害要因について-
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/2000080
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/20000801c0e7508-d378-4858-9bb0-8b6573969989
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-05-15 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 体育授業における児童の考えるフェアプレイ行動に関する研究 -促進要因・阻害要因について- | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Research on Children's Thoughts on Fair Play: Facilitating Factors and Inhibiting Factors | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題 | 児童 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題 | フェアプレイ行動 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題 | 促進要因 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題 | 阻害要因 | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| 著者名(日) |
大平 , 誠也
× 大平 , 誠也
|
|||||||
| item_2_description_11 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | 本研究の目的は,児童のフェアプレイ行動を促進・阻害する要因を明らかにし,要因の関係性を検討することであった。自由記述によって得られた全記述データを対象にテキストマイニングソフト・KHCoder(Ver.3. beta.01)による分析を試みた。その結果,促進要因については7個のサブグラフが得られた。また,阻害要因については,6個のサブグラフが得られた。促進要因はフェアプレイ精神とセルフコントロールに整理され,阻害要因は,セルフコントロールの喪失とセルフコントロールを乱す心理に整理された。以上のことから,フェアプレイ行動の指導においては,フェアプレイ精神とセルフコントロールを高めることが重要であろうことが示唆された。 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| item_2_description_12 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | This study aimed to clarify the factors that promote and hinder fair play behavior in children and to clarify the relationships between these factors. All descriptive data obtained through free description was analyzed using text mining software KHCoder (Ver.3. beta.01). As a result, seven subgraphs were obtained for promotion factors. Six subgraphs were obtained for hindering factors. Promotion factors were classified into a fair play spirit and self-control, while hindering factors were classified into a loss of self-control and the psychology of disrupting self-control. These findings suggest that it is important to enhance fair play spirit and self-control when teaching fair play behavior. | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| item_2_source_id_13 | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA12321947 | |||||||
| item_2_relation_13 | ||||||||
| 関連タイプ | isVersionOf | |||||||
| 識別子タイプ | ISSN | |||||||
| 関連識別子 | 18829937 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 関連名称 | 関西国際大学 | |||||||
| bibliographic_information |
巻 -, 号 18, p. 51-59, ページ数 9, 発行日 2025-03-31 |
|||||||