@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00001122, author = {富田, 瑛智}, issue = {24}, journal = {研究紀要, The bulletin of Kansai University of International Studies}, month = {Mar}, note = {In this study, undergraduate students provided social media literacy education to high school students through the Service-Learning Program at Kansai University of International Studies. In the study, undergraduate students deepened their own knowledge of social media and engaged in discussions with high school students twice. The results showed that repeated discussions increased students' anxiety when using social media. The results showed that the students' knowledge of social media use also increased. It’s suggesting that their anxiety was caused by their understanding of social media and their knowledge of literacy, 本研究では関西国際大学のサービスラーニングプログラムを通して大学生が高校生にソーシャルメディアリテラシー教育を実施した.研究では,大学生が自身でソーシャルメディアに関する知識を深め,高校生との議論を2回行った.その結果,議論を繰り返すことでソーシャルメディア利用時の不安が高まった.ソーシャルメディア利用知識も同時に高まっていたことから,ソーシャルメディアに対する理解やリテラシーの知識を得たことで不安が生じたと考えられた.}, pages = {231--238}, title = {高校生と大学生との相互作用によるソーシャルメディア利用意識の変化 ―サービスラーニングを通して―}, year = {2023} }