@article{oai:kuins.repo.nii.ac.jp:00001119, author = {岡村 , 克彦}, issue = {24}, journal = {研究紀要, The bulletin of Kansai University of International Studies}, month = {Mar}, note = {Community-based off-campus learning classes are expected to revitalize the community by allowing students to participate in community activities. You can promote your contribution to the local community. On the other hand, there are many problems with regional collaboration type off-campus learning classes, such as regional organizations that receive classes, variations in student motivation, class time frames, budgets, and personnel constraints. It is believed that the importance of continuing community-based off-campus learning classes will continue to increase in the future., 地域連携型学外学習授業は、地域にとっては学生が地域活動に参加することでの地域活性化の期待、学生にとっては地域でのフィールドワークによる視野の拡大、大学・教員にとっては地域連携の強化、地域貢献のアピールを図ることができる。  一方で、地域連携型学外学習授業には授業の受け皿となる地域組織、学生のモチベーションのバラつき、授業時間枠や予算、人員での制約など多くの課題が存在している。 地域連携型学外学習授業を持続していくことの重要性は今後とも強まっていくものと思われる。}, pages = {199--210}, title = {大学教育における地域連携型学外学習授業の課題と意義 : 尼崎三和本通商店街プロジェクトを事例として}, year = {2023} }